Sisukord

 

 

 

Loitsud, meditatsioonid ja rituaalid . . . 9

Tänuavaldused . . . 11

Alguses . . . 13

 

Esimene osa. Nõidade tee

 

Säde . . . 19

Side kaob . . . 20

Pealesunnitud abielu . . . 21

Inetu lahutus . . . 22

Müüdid versus tõde . . . 22

Uus side . . . 28

Nõiad on voodis alati head olnud . . . 31

Viis iidset, armastust, kirge ja inimsuhteid puudutavat reeglit . . . 32

I Ära tee kellelegi halba . . . 32

II Nauding on meie sünnipärane õigus . . . 33

III Veetlus: sarnane tõmbab sarnast . . . 35

IV Tunne iseennast . . . 37

V Reegel: kõik, mida teed, saad kolmekordselt tagasi . . . 41

 

Teine osa. Enne kui sa oma luua magamistuppa viid...

Väe kogumine

 

Maagiline mõtlemine versus maagiliselt mõtlemine . . . 45

Väe kogumiseks isikliku baasi rajamine . . . 49

Seestpoolt väljapoole või väljastpoolt sissepoole . . . 49

Nõidade neli võtit väe kogumiseks suhete vallas . . . 50

Enesetunnetus . . . 51

Eneseaustus . . . 55

Enese eest hoolitsemine . . . 56

Eneseusaldus . . . 58

Kehakeemia versus hingesugulus . . . 63

Kehakeemia . . . 63

Hingesuguluse . . . 65

Maagilised suhted: nõidade kuldne kesktee . . . 66

Veetlus: tähtis on teada, mida sa tahad . . . 71

Visioonkirja kirjutamine . . . 73

Mõned lihtsad soovitused, enne kui alustad . . . 74

Soovitu saamine: oma kingituse vastuvõtmine . . . 79

Nõidade varjude raamat: arengu tunnistaja . . . 82

Kolm lihtsat sammu varjude raamatu sisseseadmiseks . . . 83

Näidislehekülje koostamine . . . 83

Varjude raamatu näidislehekülg . . . 84

Loitsu anatoomia . . . 85

Maagia loogika . . . 86

Viis elementi . . . 86

Keskendumine . . . 87

Eesmärk ja kavatsus . . . 87

Väe kogumine . . . 88

Väe vallandamine ja maandamine . . . 89

Osavõtt . . . 90

Takistused loitsimisel . . . 90

Hirm, et midagi läheb valesti . . . 90

Vana uskumuse külge klammerdumine . . . 92

Hirm selle ees, mida teised ütlevad . . . 92

Ajapuudus . . . 93

Privaatsus . . . 93

Vooluga kaasaminek . . . 93

Ohutusnõuded . . . 94

Spetsiaalsed ohutusnõuded . . . 94

Üldised ohutusnõuded . . . 95

Sensuaalsed abilised . . . 97

Ürdid, õied, õlid ja puit . . . 97

Taimsete abiliste tabel . . . 99

Kuu . . . 103

Loomad . . . 106

Loomad abilistena . . . 108

Jumalad ja jumalannad . . . 111

Jumalad . . . 113

Jumalannad . . . 114

Väering . . . 119

Isikliku väeringi loomine: sinu vahend väe kogumiseks . . . 120

Isikliku väeringi loomine . . . 121

 

Kolmas osa. Nõid magamistoas

 

Võrdsus . . . 127

Võrdsuse varjuküljed . . . 129

Nõiad magamistoas . . . 129

Hirm . . . 134

Nõiad magamistoas . . . 136

Nauding . . . 145

Naudingu takistajad . . . 146

Kehaga sideme taastamine . . . 146

Seks . . . 152

Nõidade suhtumine seksi . . . 153

Väe kogumine seksi ajal: üldised põhimõtted . . . 157

Mõtle oma tõekspidamistele seksist . . . 159

Iha . . . 162

Afrodisiakumid . . . 163

Seks eri aastaaegadel . . . 165

Seks suvel . . . 165

Seks sügisel . . . 169

Seks talvel . . . 172

Seks kevadel . . . 176

Kohese sensuaalse sideme loomine: See Punkt . . . 180

Mis „punkt” see on? . . . 180

Valu: sidemete katkestamine . . . 183

Nõiad magamistoas . . . 184

Viljakus . . . 195

Kuult väge saanud imetaja . . . 195

Lunaarne side . . . 197

Järeldused . . . 200

Oma tsükli korrastamine vastavalt Kuule . . . 200

Viljastumise soodustamine lunaarmeetodil . . . 201

Oma Kuu leidmine . . . 201

Kuidas lunaarset haripunkti saavutada? . . . 202

Ettevalmistumine iidsete nõidade kombel . . . 209

Caryssi kogemus . . . 210

Toiduvalik . . . 211

Sõltuvused . . . 212

Stress . . . 213

Saasteained . . . 214

Kuutsüklid . . . 215

Kunstlik viljastamine, emakasisene viljastamine (IUI) . . . 220

Kuidas nõidade tee aidata saab . . . 220

Kehaväline viljastamine (in vitro) . . . 228

Kuidas nõidade tee aidata saab . . . 230

Nõiad magamistoas . . . 231

Füüsiline stress . . . 232

Vaimne stress . . . 233

Õitsva üsa palsam . . . 243

PS . . . 244

 

Neljas osa. Traditsiooni edasiandmine ja avardamine

 

Traditsioonilised/nüüdisaegsed tavad . . . 247

Lapse sünd . . . 247

Täisealiseks saamine . . . 248

Käte sidumine . . . 249

Eideikka jõudmine . . . 250

Armuringid . . . 252

Isikliku varjude raamatu jagamine . . . 254

 

Soovituslik kirjandus

 

Paganlikud/nõiakunsti allikad . . . 257

Sõnastik . . . 259

 

Loitsud, meditatsioonid ja rituaalid

 

Tervise ja elujõu rituaal . . . 61

Eesmärgi leidmise rituaal . . . 69

Loits ideaalse partneri ligitõmbamiseks . . . 76

Meditatsioon isikliku väelooma leidmiseks . . . 109

Appikutse Artemisele/Dianale . . . 117

Isikliku väeringi loomine . . . 121

Võrdsuse rituaal . . . 131

Meditatsioon hirmude paljastamiseks . . . 140

Hirmu võitmise rituaal . . . 141

Gaia rituaal: side meeltega . . . 148

Meditatsioon nautimiseks koos partneriga . . . 148

Sidemete taastamine oma keha ja partneriga . . . 150

Suvine seksirituaal . . . 167

Sügisene seksirituaal . . . 170

Talvine seksirituaal . . . 173

Kevadine seksirituaal . . . 177

Sidemete läbilõikamise rituaal . . . 185

Kaitse ja maandamise rituaal . . . 195

Tsüklite sobitamise meditatsioon naistele . . . 204

Tsüklite sobitamise meditatsioon meestele . . . 207

Rituaal lapsele ruumi tegemiseks . . . 215

Ettevalmistav rituaal . . . 216

Sperma ülekoormamise rituaal . . . 222

Sireeni hüüd ja munarakuloits . . . 225

Kehavälise viljastamise edukuse suurendamise rituaal . . . 234

Lapse tervitamise rituaal . . . 238

Meditatsioon lapsega sideme loomiseks . . . 240

 

 

 

 

 

Alustuseks

 

 

Ma mäletan jooksmist. Mäletan kiiret jooksu, naeru, tantsu. Ma leidsin metsas endale koha. Asetasin leegitseva tõrviku kivile ja ootasin, pingutades silmi, et need hämarusega kohaneksid. Tajusin selgelt kõike: lehtede niiskust jalge all, kerget tuuleõhku, mis lükkas mu juuksed õlgadelt ja pühkis higipiisad, mis jooksmise järel mu keha katsid...

Ma mäletan siiani, kui mahlaselt lõhnasid õied, mida tol päeval korjasin ja juustesse torkasin. Ma vaatan alla oma rinnale ja näen, kuidas nahapind tulevalgel võbeleb; kuldsetes värvides keerukaid sümboleid, mis mu rinnale ja ihule tätoveerituina hiilgavad ning on läbi lihtsa õhukese särgi selgelt nähtavad.

Kaugelt eemalt kuulen meeste hääli – kooris ja eraldi. Nad naeravad ja laulavad, siis kostab hõige, mis võib olla ka trummide hääl, või trummide hääl, mis kõlab nagu hõige – ja äkki jääb kõik vaikseks.

Ma naeratan, kuid olen väga rahulik.

Kuulatan pingsalt. Pigem tajun kui kuulen paljusid samme, paljusid käsi, mis pimeduses kobavad. Mu süda põksub järjest kiiremini ja kiiremini.

Ja siis ma kuulen, kuidas ta paremalt minu poole jookseb. Kiired sammud, veel kiiremad kui südamelöögid. Mind läbib adrenaliinisööst. See võib olla minu jumal, minu väljavalitu.

Mees jookseb välu keskele. Ka tema hoiab käes leegitsevat tõrvikut. Ta on alasti ja valmis. Tema silmad hiilgavad ning see pole ainult tulehelgi peegeldus. Ta on ligitõmbav, mehelik ja ilus. Ma tunnen vastupandamatut veetlust. Kuid see pole minu jumal, siin ja praegu.

Ta peatub minu ees ja küsib: „Jumalanna! Kas sa nõustud minu siinviibimisega tänasel ööl?”

Vastan talle: „Mine edasi, jumal. Sind ootab teine jumalanna. Ole viljakas! Jookse ruttu!”

Ja seda ta teeb, andnud mulle põgusa suudluse ja toonud kuuldavale puhast väekust väljendava hõiske.

Kuulatan uuesti kõrvade ja südamega ning tean, et mu väljavalitu pole kaugel. Ma tean, et ümber minu muudetakse nauding viljakuseks ja külvatakse tagasi maasse.

Vaatan üles Ema Kuu poole, mis oranžika ja raskena taevas kumab.

Siis...

Ta on kindel ja kiire, tuleb vargsi. Näen ainult tõrviku tulelonti, enne kui ta minust poole sammu kaugusel peatub. Tema tugevust võib käega katsuda.

Ta on alasti, kehal samasugused kuldsed spiraalid nagu minulgi; silmad naerukil. Tunnen salveisuitsu ja higi lämbe segu maitset ning tean vaatamatagi, et tal on erektsioon. Märkan kriimustust ta õlal, tume veretäpp katab ta abaluud. Ma mõtlen: „Ta kriimustas end minu juurde joostes.”

„Jumalanna! Kas sa nõustud minu siinviibimisega tänasel ööl?”

Tunnen endas Jumalanna väge, kui vastan: „Jah! Sa oled kõvasti jooksnud. Olgem viljakad!”

Ja maailmad liituvad.

See on traditsioonilise beltaine’i riituse kirjeldus.

Beltaine on paganlik, iidsete aegade taha ulatuv tseremoonia, millega tähistatakse suve saabumist ja viljakuse tähtsust elutsüklis. Mehed ja naised tulevad kokku, et üheskoos rõõmsalt pidutseda ja universumi loovust jäljendada ning anda oma viljakus maale tagasi. Naised näevad end jumalannadena, loojatena, ja valivad ühe või mitu jumalat, et külvata viljakust põldudele ja metsadesse, jätkates tsüklit mitte ainult vaimus, vaid kindlustades ka küllusliku saagi ja karja juurdekasvu.

Eilne beltaine* on tänane volber, mida Inglismaal ja mujal Euroopas siiani pühitsetakse. Küll pisut vähem dramaatiliselt, kuid sama sümboolselt: inimesed tantsivad rõõmsalt meiupuude ümber, põimides üksteise ümber värvilisi paelu. Nad tähistavad seda päeva ja pidutsevad, korraldavad ilutulestikke ja kannavad juustes lilleõisi.

Ma tahaksin sult küsida, mida sa sellest kirjeldatud beltaine’ist arvad? Kas see äratas sinus akadeemilist huvi? Ehk tekitas pisut põnevust, mõjus romantiliselt? Veidi erootiliselt? Kõlas naljaka loona laupäevaõhtul pidutsevast hipikambast? Või vastupidi, riivas sinu tundeid? Kas selline asi ei tundu ohtliku või liiderlikuna? Kas selles oli midagi kurjakuulutavat? Sinu ratsionaalne pool võib esitada loogilisi küsimusi, näiteks: „Kuidas on üldse võimalik pimedas joosta ja veel kedagi üles leida?”

Eeskätt tahaksin sult küsida, kas sa pead seda kõike väljamõeldiseks? Ma ei mõtle selle all, kas selline lugu toimus või millal see toimuda võis. Mind huvitab, kas sinu meelest võiks selline asi kellelegi kasu tuua? Kas sinu arvates on võimalik, et mõni nendest vanadest tavadest võib rikastada meie praegust elu, olukorras, kuhu oleme jõudnud? Kas suudaksid loobuda oma uskmatusest piisavalt kauaks, et kaalutleda kõiki võimalusi, mida see raamat sulle pakub, kasulikke ja elulisi? Kas suudaksid välja astuda betoonmüüride vahelt, kus me elame, ja minna tagasi aega, mil naudinguid ei häbimärgistatud süütundega, kus loovus oli ime, kus tehti vahet mehelikul ja naiselikul energial ning kus valitsev kaos oli vaid üheks astmeks teel teadmisele, et sinu suhted sõltuvad sinust endast.

See teos ei kujuta endast nõiaraamatut, mis õpetab, kuidas oma naist lehmaks või peigmeest kärnkonnaks muuta. See ei õpeta sulle, kuidas ära sõnuda meest, kes sind pettis, või saada voodisse naist, keda himustad. Sa ei leia siit ka detailseid kirjeldusi nõidade seksiorgiatest, millest kuulujutte räägitakse. Kui otsid midagi sellist, siis oleks sul vist targem see raamat sulgeda ja veeta aega mõne teise autori tööde seltsis.

See raamat räägib sellest, et iidsed nõidade tee põhimõtted on tänapäeval sama kehtivad ja tõhusad kui enne kirjaliku ajaloo algust. Jah, nad lihtsalt on tõhusad.

See raamat pakub iselaadi meetodit kõikvõimalike inimsuhete parandamiseks. Avades veetluse ja loovuse tähenduse, pakub see teos abivahendeid ja tuge kõigile, kes on otsustanud neid kasutada. Nõidus muudab tavalised suhted eriliseks, tehes ka meid inimestena erilisemaks, kui oskame aimata. See raamat julgustab meid keskenduma esmalt endale ja selgeks tegema, mida me õieti tahame. Kui kavatsus on selge, võime võluda teisi ja koosluua nendega, saavutades suurepäraseid tulemusi.

See raamat pakub sulle järeleproovitud meetodeid ja juhtumikirjeldusi, mis näitavad, et see maagiavorm on tõsiseltvõetav. Viimases kolmes peatükis leidub mitmeid tõestisündinud lugusid nii paganatelt kui ka mitte-paganatelt, kes on nõidade soovitatud nippe katsetanud ja järele proovinud. Samamoodi võid ka sina reaalmaagiast kasu lõigata – maagiast, millel on loogiline sisu ning hingeline ja vaimne tähendus.

See raamat on kirjutatud eeldusega, et lugejad teavad wicca’st ehk nõidade teest vähe või ei tea sellest üldse mitte midagi. Sa ei pea end sugugi nõiaks või paganaks pidama, et raamatus esitatud tõdedest kasu lõigata. Sul tuleb neid põhimõtteid ja meetodeid vaid nii palju usaldada, et võiksid need järele proovida ja enda heaks ära kasutada. Neile, kes on nõiakunstis kogenumad või tuttavad minu varasema tööga, raamatuga „Nõid töötoas” (Witch in the Boardroom), on mõeldud edasijõudnute tehnikad: sa võid väe kogumise harjutustest üle libiseda, sest sinu isiklik vundament ja võime väge koguda on ilmselt juba küllalt kõrgel tasemel.

Kui ma esimest korda teistele rääkisin, et valmistun kirjutama raamatut armastusest, naudingust, suhetest ja viljakusest, kohtasin kaht tüüpi reaktsioone. Need, kes juba teadsid, kui tõhusad on tehnikad, mida oma töös kasutan, väljendasid meeldivat üllatust ja uudishimu. „Neid juhtumikirjeldusi oleks väga põnev lugeda, kui leiaksid inimesi, kes on piisavalt ausad tunnistama, et nende armuelu on mannetu ja seda saab maagia abil paremaks muuta,” arvas üks klient.

Teine itsitas: „Väga hea idee – õpeta mulle, kuidas vahelduseks ka mõni mõistlik kutt leida! Ma olen nõus sulle juhtumikirjelduseks ainest andma.”

Teiseks reaktsiooniks oli pigem murelikkus. Võiks öelda isegi, et äärmuslik närvilisus. Peamiselt oli tegemist paganliku kogukonna hirmuga, et laiem avalikkus ei pruugi valmis olla raamatuks, mis lahkab nõidade põhimõtteid ja arusaamu armastusest, teadlikku valikut kire ja naudingu kasuks, ning toob esile nõiakunsti sensuaalsemad ja seksuaalsemad küljed. Valesti arusaamine ja poleemika võivad asja kõigi jaoks hullemaks teha. Isegi minu kavatsuses rääkida kunstlikku viljastamist toetavatest vahenditest nähti vastuolu ja soovi raamatu läbimüüki suurendada. Neile inimestele ütlen, et olen andnud oma parima, ja seda kõigi huvides.

Ma tean, et nõidadelt on voodimurede puhul alati abi otsitud, kui asi on puudutanud viljakust, veetlust, läheduse säilitamist ja/või vigadest tekkinud haavade parandamist. Ma olen nüüdisaegne nõid ja soovin kasutada traditsioonilist tarkust tänapäeva maailmas tänapäevaste probleemidega tegelemiseks tänapäeva inimeste huvides. Nõiakunsti traditsioon on rikkalik ja tõepoolest kasutoov, kuid samas ei unusta ma kunagi ka selles peituvat ilu ja sügavust.

Selle raamatu abil saad heita pilgu alternatiivile, mis lubab sul olla tugev ja väekas, kuid samal ajal osaduses ümbritsevate inimestega, olgu nendeks armastatud, partnerid või sõbrad. Ma palun sind, et avaksid oma südame ja meeled tõelisele maagiale – maagiale, mis parandab vanad haavad, pakub reaalseid võimalusi ning viib meid edu, mõistmise, toetuse, põnevuse ja naudingu sellise tasemeni, millest seni vaid unistanud oleme.

 

Ära ütle: mine eemale!

Jookse kiiresti! Ole viljakas!

 

Stacey Demarco

PS. Beltaine’i lugu on tõestisündinud ning leidis aset üsna hiljuti.

 

 

 

 

 

 

Esimene osa

 

 

 

 

Nõidade tee

 

 

 

 

 

 

 

 

Säde

 

 

 

Ma külastasin hiljuti muuseumi, mille säilikute hulgas oli väga ilusaid eelajaloolisi kunstiesemeid. Mõned neist kunstiteostest olid üle 30 000 aasta vanad, kuid kõnetasid mind ometi kui naist, nõida ja inimest.

Klaasi all lebasid mõned tillukesed naisefiguurid, ülepakutud rindade ja puusadega. Mõned neist olid ümarate rasedakõhukestega, teistel olid peenikesed vöökohad ja pringid kannikad. Isegi kõige pealiskaudsem vaataja oleks võinud möönda, et tegemist on viljakuse sümbolitega, mis on sündinud loovuse sädemest. Nad esindasid kõige iidsemaid jumalannasid, nad olid naissoost ja pühendatud viljakusele.

Milleks üldse loovust ja viljakust austada ja pühitseda? Meie keerulises maailmas on raske asetada ennast palju lihtsamate eluviisidega esivanemate jälgedesse ja ette kujutada, mis nende jaoks tähtis oli.

Milliste imedena võiksid näida rasedus ja lapse sünd, kui nüüdisaegsed bioloogia-alased teadmised kõrvale jätta! Kui raske võis olla ilma tänapäevaste, viimase kahesaja aasta jooksul omandatud põlluharimismeetoditeta toidu kasvatamine ja ravimtaimede kogumine! Millegi söögiks kasvatamine ja kasutamine pidi toimuma katse-eksituse meetodil, kui Emakese Maa nõudmisi ei märgatud ja tema tsüklitega ei arvestatud.

Ma ei kasuta terminit Emake Maa kergekäeliselt. Maast endast sai esimene jumalanna, sest see oli tema, kes emalikult inimesi kõige eluks vajalikuga varustas. Muinasaja inimesed tundsid kasvutsükleid ja aastaaegu ning mida paremini nad ümbritsevat keskkonda mõistsid, seda enam oli neil šansse ellu jääda ja täisväärtuslikult elada. Mida lähemalt nad maad ja kariloomade harjumusi jälgisid, seda lähedasemaks said neile elu kaunidus, heldus ja imed. Just maa rüppe heitsid surnud puhkama. Ükskõik, kas nad maeti või põletati, inimesed teadsid, et nende aeg on piiratud ja surm on sama suur ime kui sünd. Loodus ehk Emake Maa andis inspiratsiooni, maagia ja pühendumuse.

On loogiline arvata, et mida viljakam on maa, seda rohkem on toitu ja kariloomi. Inimene arenes kütiks, loomade ja karja valitsejaks.

Kui Emakese Maa austamine, olgu lihtsal või ritualiseeritud kujul, aitas maal kasvatada rohkem söödavaid taimi ja rohtu haiguste vastu ning ergutada viljastumist, oli see mõistlik viis ellujäämist kindlustada. Samamoodi austati Metsaisa, kui see rohkem liha kinkis, olgu või ühe hirvekese enam – loomulikult ja põhjendatult.

On arvatud, et paganlikud uskumused said alguse just sel moel. Sõna „pagan” tähistab inimest, kes „elab maal”. Paganad olid maa ja selle asukatega kõige lähedasemates suhetes, seega pole üllatav, et viljakust ja loovust kindlustavad rituaalid olid just nende hulgas kõige elujõulisemad.

Kuna loovus ja viljakus olid sedavõrd tähtsad, olid vastavad rituaalid sageli seksuaalse iseloomuga ning viidi läbi alasti. See selgitab ka üht vanimat maagia põhimõtet „sarnane tõmbab sarnast”. Kui sooviti saaklooma tabada, kehastuti rituaalses tantsus saakloomaks. Kui sooviti oma maalapil või suguvõsas viljakust kindlustada, näidati viljakust häbi tundmata. Toita tuli palju suid, põllutöö tahtis tegemist ja üksteise aitamine oli oluline, seega kuulus paganate vajaduste hulka ka kerge viljastumine, lapsekandmine ja sünnitus.

Ühiskonnad ja kultuurid kasvasid ja muutusid keerukamaks, ideed jumalatest ja jumalannadest teisenesid vastavalt ajastu nõudmistele. Jumalad ja jumalannad, meheliku ja naiseliku energia arhetüübid, olid võrdselt tähtsad ning hakkasid omandama eriomaseid avaldumisvorme ja iseloomujooni, mis seostusid inimeste igapäevaeluga ja aitasid teatud probleemide puhul. Nii näiteks jagunesid jumalannad kodukolde kaitsjateks ja sünnitusel abistajateks. Olid jumalad, kes andsid vaprust sõjakäikudel, ja need, kes kindlustasid jahiõnne.

Enamik jumalaid ja jumalannasid oli meie moodi. Nad olid välimuselt meie sarnased, meil oli nendega otsene side. Loomulik oli uskuda, et kui oleme nende loodud ja nende sarnased, on meis ka nende jumalikku sädet. Nad olid meie emad, õed, tütred, armukesed, isad, vennad ja pojad – kõike korraga, ning kui nad meid lähedalt puudutasid, siis olime meiegi jumalad ja jumalannad.

 

Side kaob

On oluline märkida, et tollal puudus ühtne religioon tänapäevases mõistes, selle asemel oli hulk jumalate ja jumalannadega suhtlemist puudutavaid tavasid ehk uskumuste süsteeme. See ajajärk kestis aastatuhandeid, enne kui kerkis esile uus vaimse praktika mudel.

Looduslähedane eluviis hakkas moodsale maailmale alla jääma ajal, kui Euroopas tekkis kirjalik ajalugu. Hakkas kujunema idee ainujumalast (monoteism). Uus uskumuste süsteem kaugenes esialgsetest loomise- ja viljakusekesksetest ideedest ning nais- ja meesenergia tasakaalu tähtsustamisest. Uues süsteemis oli vaid jumal, ilma jumalannata. Rõhuasetus liikus koostöölt maa ja mullastikuga selle valitsemisele. Idee, et igas inimeses on tasakaalus mees- ja naisalge, lükati meheliku, sõjalise jõu poolt tagasi ning uue jumala ees võeti alistuv hoiak.

Sellise uskumuste süsteemi puhul, mis jätab ühe sugupoole täielikult kõrvale, on tavaline, et seda sugupoolt koheldakse alavääristavalt ka ühiskonnas. Peaaegu kõigis tänapäeval levinud religioossetes praktikates, välja arvatud hinduismis, on mees- ja naissoost jumaluste tasakaal paigast ära. Me võime sellest leida kõige naiseliku eitamise algeid.

Isiklikke suhteid, mis paganatel oma jumalate ja jumalannadega olid, püüti uute meetoditega takistada. Uue patriarhaalse süsteemi võtmesõnaks sai „kontroll kõige üle”, kuni selleni välja, kuidas tuleb jumalat kõnetada. Kontrolli läks vaja selleks, et määrata, kes ja kuidas jumalaga suhelda tohib. Polnud võimalik olla sellise jumala kaaslooja; oma soove ja kavatsusi võis esitada ainult vahendaja, antud juhul preestri kaudu.

Linnade ja kaubanduse kasvades süvenes lõhe maal elavate ja maalt elatist saavate paganate ning linnaelanike vahel, kel oli äraelamiseks ka teisi võimalusi ning kes maa elutsüklitega sel määral arvestama ei pidanud. Uus monoteistlik religioon, kristlus, kasvas selle lõhestumise ja eraldumise pinnal ning kogus jõudu esmalt linnades.

 

Pealesunnitud abielu

Mõnda aega eksisteerisid mõlemad süsteemid kõrvuti, paganlikes piirkondades praktiseeriti peamiselt vanu tavasid. Seadusi ja valitsust kontrollisid siiski linnaelanikud ja pealegi oli antud käsk uut usku kõikjale levitada. Vanade tavade jätkumine ohustas uue religiooni edu – paganatel polnud erilist entusiasmi vaimseks praktikaks, mis ei teeninud nende vajadusi. Lõppude lõpuks olid vanad tavad nende probleemide lahendamise huvides; jumalad ja jumalannad lõid koos nendega, nad pühitsesid naudingut ja see toimis! Miks peaks keegi loobuma oma tavadest sellise usundi kasuks, mis ei viljasta maad, mis tunnistab ainult üht jumalat, kus on palju reegleid ja piiranguid, ei mingit jumalannat, ainult jumal, kellele ei meeldi seks ja kellega saab suhelda vaid teise isiku vahendusel? Unustage ära!

Et kergendada üleminekut vanadelt tavadelt uutele, seoti mitmed kristlikud tseremooniad olemasolevate paganlike riitustega. Kuigi paljud tänapäeva kristlased ei taha seda ajaloolist fakti tunnistada, on sellised tähtsad pidustused nagu lihavõtted ja jõulud paganlike pidustuste järeltulijad.

Lihavõtetega, Kristuse surma ja ülestõusmise tähistamisega, asendati kevadine paganlik taassünni- ja tärkamispüha ostara. Kas oled vahel mõelnud, mida ühist on lihavõttejänkul Kristuse surmaga? Ega olegi. Jänes ja muna olid paganlikud viljakuse, seksi ja uue elu sümbolid. Munade söömise mõtteks oli viljakuse suurendamine – sel kombel pühitseme lihavõtteid seniajani.

Samamoodi asusid talviste yule’i pidustuste asemele jõulud. Yule tähistas aasta pikimat ööd ja ideed, et isegi kõige pimedamal ja süngemal ajal on valgust ja lootust. Kristlased pühitsevad Kristuse sündi – nende jaoks on tema valguse ja lootuse kehastus. Tegemist on enama kui kokkusattumustega, need olid teadlikud sammud integratsiooni suunas. Tõsiasi on see, et kristlusel on paganlik DNA.

 

Inetu lahutus

Surve pöörduda uude usku muutus järjest tugevamaks, kuni surmaohuni välja. Agressiivne taktika oli algul norm, hiljem juba seadus. Viieteistkümnenda sajandi Euroopas muutus vanade tavade hülgamine elu ja surma küsimuseks. Maades, kus kristluse osatähtsus oli kõige madalam, olid tagakiusamine ja inkvisitsioon kõige jõhkramad. Erilist julmust kogeti Saksamaal ja Prantsusmaal, kus tapmised olid võrreldavad genotsiidiga.

Kolme sajandiga kaotasid paganad oma usu, maa, sõbrad, taimeravi traditsioonid ja sageli ka elu. Ahnus, paranoia ja hirm valitsesid nii maal kui ka linnas. Need, kes otsustasid vanadele tavadele truuks jääda, pugesid peitu ja järgisid oma tavasid salaja, öö hõlma all. Nad tutvustasid vanu riitusi ainult neile, keda täielikult usaldasid, ja täiuslikkuseni viidud konspiratsioon aitas alles hoida hinnalisi teadmisi (ning ka teadjate elu), vähemalt mõnel grupi liikmel.

Järk-järgult hakkasid paganlikud tavad taanduma ja kadusid nagu nende praktiseerijate põrm.

 

Müüdid versus tõde

On öeldud, et ühe religiooni inglitest saavad teise religiooni kuradid. Kui uue religiooni järgijad mõistsid, et vanadest tavadest niisama lihtsalt ei vabane, võtsid nad hingede võitmise nimel peetavas lahingus kasutusele nii mõnedki räpased trikid.

Hirm on võimas relv, kuid on ka teisi veenmismeetodeid.

Endise avalike suhete juhina tean, et reklaamitava isiku või toote tugevate või huvipakkuvate külgede väljatoomine on laialt levinud strateegia. Samamoodi püütakse leida konkurendi nõrkusi (või neid välja mõelda). Väljamõeldistega külvati hirmu ka paganluse kõige süütumate aspektide ees; need söödeti ette neile, kes polnud veel oma valikut langetanud. Mitmed nõiakunsti puudutavad müüdid on oma totrusest hoolimata püsinud tänapäevani.

Kui vaatleme mõningaid elujanu, armastust ja inimsuhteid puudutavaid müüte lähemalt, siis näeme, et Jumalannal on olnud pikka aega väga halb mainekujunduskampaania!

 

Müüt: Nõiad alistavad vaba tahte. Kujutlus nõiast, kes haarab loitsude abil kontrolli oma ohvri üle, on levinud ka tänapäeval. Minevikus süüdistati nõidu sageli selles, et nad kontrollivad oma ohvrite meeli ja mõtteid – tagakiusamise päevil polnud midagi lihtsamat, kui vastutus kellegi teise kaela veeretada ja teda enda allutamises süüdistada. Ülestunnistusi andnud süüalused süüdistasid omakorda saatanat, kes nende vaba tahte ja isikliku vastutuse alistas. Uskumus, et nõiad panevad kellegi loitsu abil endasse või oma klienti armuma, on üsna levinud. Paluda, et keegi ärataks sinu vastu armastuse või taaselustaks jahtunud armusuhte, tähendaks vaba tahte vastu minekut. See on vastuolus meie põhimõttega mitte kedagi kahjustada.

 

Tõde: Nõiad annavad endale ja oma klientidele jõudu ja väge. Üks wicca peamisi põhimõtteid on mitte kedagi kahjustada. Vaba tahte alistamine muudaks sündmuste loomulikku kulgu ja tähendaks oma tahte teistele pealesurumist. Tõelised nõiad ei tegele selliste asjadega.

Hoolimata sellest, kui meeleheitlik on olukord, ei tohiks mitte keegi äratada teises inimeses nõiduse abil armutundeid. Selle asemel tuleks kliendil paluda oma soovidele keskenduda, loetleda omadusi, mis tema ideaalsel partneril peaksid olema, ja loitsida sellise inimese leidmise nimel, mitte konkreetse inimese mõjutamiseks. Niiviisi ei kahjustata kellegi vaba tahet. Kui inimene ihaldab kedagi, keda Jumalanna peab talle ideaalseks, siis tekib ka vastastikune huvi. Suurepärane! Kui see nii pole, astub lavale keegi teine. Jällegi väga hea! Võidavad kõik.

 

Müüt: Nõiad kontrollivad meie meeli. Maailmas leidub virnade viisi kohtuistungite protokolle süüaluste tunnistustega, kus süüdistatakse nõidu enda mõistuse allutamises ja käitumise mõjutamises. Selle veendumuse kinnituseks kutsusid nõiakütid üleloomulikke kuritegusid käsitlevatele protsessidele tunnistajaid ning kui kedagi kohale ei ilmunud, nähti selles tõestust nõia kontrollivale mõjule, mitte võimalust, et kuritegu ei toimunudki. On väga lihtne järeldada, et kui nõid suudab inimeste soove täita, siis suudab ta ka nende mõistust kontrollida – nii võeti omaks arusaam, et inimmeelega on võimalik ohtlikult manipuleerida.

Tõde: Nõiad aitavad keskenduda. Kui klient tuleb oma probleemiga nõia juurde, on olulisem kindlaks teha see, mida ta tahab, kui see, mida ta ei taha. Selgus oma tahtmistes on tulemuslikuks nõidumiseks hädavajalik. Kui me pole enda kavatsustes ja eesmärgis kindlad, siis kuidas saaks nõidus toimida? Nõiad aitavad sul pigem alateadvust soovitule keskendada, kui asuvad otse rünnakule. Nõiakunsti väekas iseloom lubab sul oma tegude eest isiklikku vastutust kanda ja keskenduda soovikohase tuleviku loomisele, ilma et oleks vaja teisi süüdistada.

 

Müüt: Nõiad on seksuaalsed deemonid või kasutavad nende teeneid. Paljud nõidade vastu esitatud tunnistused sisaldavad seksuaalseid elemente. Uus kord püüdis seksuaalsuse üle täielikku kontrolli saavutada ning pidas väga oluliseks kõik naudinguid soosivad vanad tavad välja juurida, kasutades selleks seadusi, hirmutamist ja häbistamist. Nagu vanemad hirmutavad lapsi kollide ja kommionudega, nii on tekkinud ka paljud seksuaalsust puudutavad fantastilised väljamõeldised. Üheks selliseks müüdiks olid lood seksuaalsetest deemonitest, keda nimetati vastavalt soole kas incubus’eks või succubus’eks. Succubus oli naissoost seksuaalne deemon, kes võrgutas pahaaimamatuid süütuid mehi, kasutades kõiki oma naiselikke võlusid ning kallutades neid patule ja saatana teenimisele. Incubus oli selle deemoni meessoost vaste. Seksuaalsuse allasurumise õhkkonnas, kus inimesed sellegipoolest abielu rikkusid, abielueelset suguelu elasid või lihtsalt häbitult seksi nautisid, oli seksuaalne deemon, „kes mind seda tegema sundis”, käepärane patuoinas.

Ühes lustakas vana-inglise käsikirjas süüdistab talumees naabrit succubus’eks käimises ja enda võrgutamises. Ilmselt nautis see paarike talumehe aasadel ja nurmedel mõned kuud mõnusat seksi. Loomulikult hoidis talunik suu kinni, kuni tema naine nad keset õitsvaid karikakraid teolt tabas. Mees hüppas ehmunult püsti, pööritas silmi, näitas näpuga naisele, kes hetk tagasi tema niuete all naeru oli kihistanud, ning kuulutas: „Ma ei teadnud, mida ma tegin. See naine on succubus!

Hiljem tunnistas ta, et ei suutnud naise võrgutustele vastu panna, sest too oli sedavõrd veetlev, et lihtsalt pidi deemon olema! Kuigi tänapäeva lugejale võib see naljakas näida, läks naine kolmeks kuuks vangi ja pääses edasisest piinamisest ainult seetõttu, et tunnistas oma kuriteo üles ja süüdistas omakorda üht vana naist enda äranõidumises.

 

Tõde: Nõiad on atraktiivsed. Mida kauem ja põhjalikumalt sa nõidade teed käid, seda atraktiivsemateks muutuvad sinu keha, hing ja vaim. See on küll laias laastus öeldud, kuid vastab tõele. Keegi ei saa olla atraktiivsem inimesest, kes on enesekindel, tunneb end hästi, on siiras ja elurõõmus. Kõiki neid omadusi saab arendada, kasutades nõidade põhimõtteid. Lõbu, armastuse ja iha vallas õpetab nõidade tee armastama enda keha ning vähendama häbi- ja süütunnet. Kui elu kisub kiiva, annab nõidade tee meile tugeva isikliku baasi, mis tagab suurema eneseaustuse, meelerahu ja usu, et me pole kunagi üksi, mis ka ei juhtuks. Vähenevad kaassõltuvus ja ebaterve klammerdumine, õigustatud viha ja raevu austatakse ja julgustatakse. Kui sa süvened mõnda selles raamatus leiduvasse juhtumikirjeldusse, võid näha, kuidas tavalised mehed ja naised on parandanud oma suhteid, kehalist tervist ja osadust kõige elavaga, kasutades nõidade õpetusi.

 

Müüt: Nõiad osalevad orgiatel. Räägitakse, et nõiad kogunevad aasadele ja metsadesse, koorivad end ihualasti, tantsivad trummipõrina saatel ja korraldavad metsikuid orgiaid saatana ja deemonite seltsis. Sellistel kogunemistel koondavad nad kurjuse energiat, mis mõjub hävitavalt tervele külale ja viib süütuid hingi hukatusse. Selles riituses olevat kindel koht inim- või loomohvritel ja maapinna piserdamisel nende verega.

Paljud inimesed tänapäeva ühiskonnas usuvad, et sedalaadi rituaalid on nüüdisaegsete paganate seas levinud. Kui olen meediale intervjuusid andnud, on mult sageli küsitud, kas minu kovenis harrastatakse rituaalset seksi ja kas ma ka ise selles osalen.

Mõned asjatundlikumad ajakirjanikud on pärinud Suure Riituse kohta ja küsinud, kas kõik osalejad peavad üksteise nähes ühtima. See küsimus kerkib esile ka intervjuudes, mille teemaks pole hoopiski mitte seks, nii et ilmselt kubisevad inimeste pead seniajani kõikvõimalikest kahtlustest!

 

Tõde: On nõidu, kes tegelevad seksuaalmaagiaga ja osalevad loomispõhistel riitustel. Mitmed iidsed, viljakust ja loomist austavad rituaalid sisaldavad endas mees- ja naisenergia ühinemise ideed. Paganlikes rituaalides, mille eesmärgiks oli maa viljakuse püsimine, näiteks beltaine, oli oma osa rituaalsel seksil, kuid ainult teadlike täiskasvanute või preestri ja preestrinna vahel. Rituaale sooritati lageda taeva all, et näidata häbi puudumist kehas ja hirmu puudumist südames. Avalikus riituses osalemine oli alati vabatahtlik. Ning olgu öeldud, et saatana nime meie tantsukaardil küll ei ole!

Suur Riitus on Jumalanna ja Jumala loova väe üksikasjadeni läbimõeldud rituaalne väljendus. Selles kujutatakse viljakustsükli loomulikke protsesse ning mees- ja naisenergia vahelist tasakaalu. Suure Riituse näol on tegemist peaasjalikult sümboolse aktiga, mille käigus ühendatakse traditsiooniliselt karikas (naiselik alge) ja athame (rituaalne nuga, mis esindab mehelikku alget). Mõnedes wicca traditsioonides on Suure Riituse läbiviijateks preester ja preestrinna. Nende ühtimine on rituaalne ning tavaliselt ei kulmineeru orgasmiga. Tegemist on ainult penetratsiooniga, mis sümboliseerib meheliku ja naiseliku alge liitu. Riitus viiakse läbi koveni usalduslikus ja kitsas ringis, väikeses ühtehoidvate inimeste grupis, kes ühiselt töötades ja õppides tunnevad üksteist aastaid. Mitte ühtki riituse osa ei saa pidada rõvedaks või pornograafiliseks. Ma kordan, seda riitust praktiseeritakse vaid vähestes nõiakunsti traditsioonides ja see ei ole normiks.

Enam levinud on seksuaalmaagia, kus seksuaalakti kasutatakse kindla kavatsuse väestamiseks ning jõu vallandamiseks. Tavaliselt vabastatakse kavatsus orgasmi hetkel, kuid see sõltub konkreetsest rituaalist. Seksuaalmaagiat on võimalik praktiseerida üksinda või koos teise, asjast teadliku täiskasvanuga. Partneriga regulaarselt seksuaalmaagia rituaale läbi viies kaasneb sellega mitmeid hüvesid: kavatsuste sünergia, suurem lähedustunne ning kõrge seksuaalse rahuldatuse tase.

 

Müüt: Nõiad on lapsi tapnud. Külakogukondades hoidsid vanemad naised alal teadmisi lapsekandmisest ja sünnitamisest. Vanad eided olid ämmaemandateks, kes tundsid rasedust toetavaid ja sünnitamist hõlbustavaid ravimtaimi, aitasid sünnitusel, imetamisel ja nurgavoodis. Rasedus ja sünnitamine oli täielikult naiste asi, valdkond, kus meessoost arstid polnud teretulnud. Nende eitede tarkuses ja loovas sünnitusabis oli tõelist väge. Paraku ründas uus patriarhaalne ühiskonnakord naiseliku väe iga avaldust ning ämmaemandaid oli lihtne süüdistada.

 

Tõde: Nõiad olid loomisloo ämmaemandad. Koos sünniga saabub siia ilma surm ning muistsetes ühiskondades oli vastsündinu või noore ema surm sünnitusel üsna levinud. Sellisel traagilisel hetkel olid ämmaemandad alati kohal ning kuna nad olid eakad, lugupeetud naised, kes tundsid taimedega ravimise kunsti, siis olid nad uuele korrale pinnuks silmas. Leinav perekond võis tunda vajadust kedagi süüdistada ja nii olid kuulujutud ning laim lihtsad levima. Kristlik kirik levitas meelsasti lugusid, mis kahandasid naiste mõjuvõimu, rääkides ämmaemandatest, kes tapavad vastsündinuid kõikvõimalike nõiakeeduste tarvis, kaasa arvatud lendamiseks vajalik mikstuur, mille abiga saab öösiti luua seljas kondamas käia. Inkvisitsioon vangistas ja piinas paljusid naisi vaid seetõttu, et nad tegid oma igapäevatööd ämmaemandana. Tänapäeval teame, et nõiad ei olnud nende surmade eest vastutavad, vaid tegutsesid uue elu ilmale aitamise huvides. Kahjuks läks koos tulesurma saadetud naistega kaduma ka palju teadmisi ravimtaimedest. Mis puutub lendamist hõlbustavasse segusse, siis liigub ringi mitmeid retsepte, kuid ükski autentne retsept ei sisalda kellegi kehaosi, olgu lapse või täiskasvanu. Ilmselt oli tegemist taimedest ja seentest valmistatud leotistega, mis ergutasid seksuaalenergiat või tekitasid hallutsinatsioone – piisavalt tugevaid, et jätta muljet lendamisest.

 

Müüt: Nõiad teenivad saatanat. Ilmselt kõige hävitavam ja seniajani elujõuline müüt on arvamus, et nõiad teenivad saatanat. Nõiad ei usu saatanat. Nõiad isegi ei tunnista ideed saatana olemasolust, mis on kristlik konstruktsioon. Saatan on langenud ingel, põrgu valitseja, kes ahvatleb inimesi patule ning esineb kristlikes moraalilugudes. Me ei ole kristlased ning me ei tunnista ideed saatanast, samuti patu ja põrgu kontseptsiooni.

Idee sarvilisest mehest, kes on metsik, sündsusetult seksuaalne ja kuri, jõuab välja paganliku meheliku olendi, jumalani. Jumal oli Jumalanna kaaslane. Tavaliselt kujutati teda jõulise isahirvena, kes kandis uhket ja kaitsvat sarvekrooni. Tema loomalik elujõud kandis endas vitaalsust, mehelikkust ja viljakust. Uus religioon moonutas ilusa ja inspireeriva nägemuse jumalikkuse mehelikust palgest metsikuks, sarviliseks seksihulluks tegelaseks. Sarviline saatan oli sündinud – üdini halb ja kuri.

 

Tõde: Nõiad harivad ühiskonda vältimaks kahtlustusi satanismis. Pole kahtlust, et maailmas leidub ka sataniste. Mõned neist võivad ennast ka nõidadeks nimetada, kuid need rühmitused ja üksikisikud ei moodusta enamust, erinedes oluliselt wicca’st ja teistest paganlikest rühmitustest.

Kuigi wicca on kõige kiiremini kasvav vaimne praktika Austraalias, Suurbritannias ja USA-s, võitleme siiani enda satanistideks tembeldamise vastu. Alles hiljuti tühistati Austraalias mõned väga arhailised nõiakunstivastased seadused ning nüüdsest võivad nõiad oma rühmitusi registreerida samadel alustel teiste religioossete organisatsioonidega. Seaduse tühistamisele vastu seisnud isikud argumenteerisid oma seisukohta väitega, et nõiakunst pole tõeline vaimne praktika ning ühiskonda tuleb satanismi leviku eest kaitsta. See seadusemuudatus oli kolmeaastase intensiivse lobitöö tulemus, mille nimel pingutas Austraalia paganlik ühendus Pagan Awareness Network. Kuigi oleme võidu üle rõõmsad, teame ometigi, et sellega pole meie töö veel kaugeltki lõppenud.

 

Müüt: Nõiad on kultuslik sekt. On täiesti arusaadav, et koveneid võidakse pidada kultuslikeks sektideks – rühmitusteks, mis kontrollivad osalejate teadvust – kõik need laulud-leelutused ja kohtumised küünlavalgel, salajane maagiline tegevus, millest keegi midagi ei tea...

Enamik tänapäeva nõidu nimetaks ennast üksiklasteks. See tähendab, et nad ei kuulu kovenisse ega traditsiooni, mis nõuaks neilt mingit kindlat väljaõpet. Kovenid on mõttekaaslaste rühmitused, mis kogunevad selleks, et koondada ja vabastada energiat teatud eesmärkidel ning koos palveleda.

 

Tõde: Nõiad moodustavad legitiimseid rühmitusi ning tegelevad vaimse praktikaga. Nõidade tee ei ole oma olemuselt evangeelne. Me ei värba aktiivselt uusi liikmeid ega palu seda kellelgi teha. Jumalanna juurde viib mitmeid erinevaid teid ja me usume, et need kõik on ühtviisi head, kuni kedagi ei kahjustata.

Paganlik tee oma paljudes vormides on legitiimne ja seda on tunnustanud mitmed ametlikud kanalid. Wicca’t tunnustab ametliku religioonina USA sõjavägi ning Austraalia ja Suurbritannia seadused pakuvad meile kaitset usulise tagakiusamise eest. Sellegipoolest on meil veel pikk tee käia, et tavaline kodanik ei võõristaks nõida oma perekonnas, töökohal ja naabruses.

Usun, et mida rohkem inimesi leiab nõidade tee, seda tähtsamaks muutub ühiskonna harimine meie uskumuste ja põhimõtete osas. Minult on sageli küsitud, kuidas oleks kõige parem oma sugulastele ja tuttavatele sellist uudist teatada. Ma olen alati soovitanud vältida liigset dramaatilisust. Tee endale selgeks, millised on sinu motiivid oma vaimsusest rääkimisel – ehk tõukab sind tagant vaid tahtmine silma paista ja ennast huvitavaks teha.

Selleks, et oma usku kinnitada, pole tingimata tarvis pentagrammi kaelas kanda või kõigile viimasest riitusest rääkida. Selle asemel võiksid demonstreerida nõiakunsti positiivset mõju oma elule, nii et see kõigile sinu ümbruskonnas näha oleks. Lase nõiakunstil mõjuda ning see ei jää teistele märkamatuks!

 

Uus side

Jumalanna läks põranda alla, kuid üllataval kombel ei kadunud päriselt. Kuigi tema järgijaid ja neid, keda tema järgimises süüdistati, kiusati taga ja mõrvati, ei kadunud vanad kombed täielikult. Need arenesid omasoodu ja ootasid kannatlikult aega, mil ühiskond on nende esiletõusmiseks piisavalt turvaline.

Selle kohta, kus ja kuidas vana religioon end popkultuuris ilmutab, on palju erinevaid teooriaid ning kahtlemata on mõnede rituaalide puhul järjepidevus katkenud. Nõiakunsti lähiajalugu ja wicca traditsioone tutvustavaid toredaid raamatuid on ilmunud küllaga. Paljud paganlikud traditsioonid pääsesid mõjule vabameelsetel kuuekümnendatel, kui idee maakesksest religioonist tundus mõistliku ja ajakohasena. Naised astusid koduseinte vahelt välja ja väljendasid enda võimu ja väge poliitilises liikumises – feminismis. Otsides vaimset praktikat, mis annaks neile positiivse eeskuju ja väestaks nende olemust, jõuti wicca ning teiste Jumalanna-kesksete traditsioonideni. Jumalanna võis taas tunda muutuste ja loova kaose hingust. Näis, et ringkäik jätkub, jumalik naiselikkus tõsteti jälle ausse.

Aastatega on kasvanud nii kaasalööjate kui ka koolkondade arv. Meil on erinevaid uskumusi, kuid ka palju ühiseid teemasid (näiteks viljakusse ja loovusse puutuv), mis meie vaimseid praktikaid punase niidina läbivad.

Ma puudutaksin vaid kaht paljudest vaimsetest teeradadest. Üht neist, traditsiooni taastunnistamist, juhib ökofeminist Starhawk Ameerika Ühendriikidest. Starhawk on näide aktiivsest ökonõiast/naissõdalasest, kelle töö traditsioonilise tarkuse avamisel on köitnud paljusid tema kogukonna mehi ja naisi.

Teiseks traditsiooniks on üksildase nõia tee. Üks esimesi praktikuid selles vallas oli kirjanik ja nõid Scott Cunningham, kes on kirjutanud põhiliselt üksildase nõia teest, mitte kovenitest. Üksildane nõid ei kuulu ühtegi organiseeritud kovenisse ega järgi kindlaksmääratud hierarhilise ülesehitusega traditsiooni, vaid võib luua omaenda traditsiooni. Cunningham inspireeris mind, aidates mul mõista, et minu üksildane praktika on sama õige kui mõne organiseeritud koveni praktika ning et ma võin Jumala ja Jumalannaga suhtlemiseks valida endale meelepärase tee.

Võimalus sellisel vahetul ja intiimsel viisil loomises osaleda on mind ja paljusid teisi nõidade teele tõmmanud. Arusaam, et ma võin olla omaenda preestrinna – jumaliku energia kanal – ning jumaliku olendiga vahetult vestelda, veetles mind tohutult. Polnud tarvidust mingiks kindlaks protseduuriks, kuigi minu huvi traditsioone tundma õppida sai igakülgset julgustust. Iseseisvalt raamatutega tutvudes, õpetajatega kohtudes ja praktilist maagiat kasutades ehitasin samm-sammult üles ühtse tegevustiku, mis tundus mulle õige ja pühana. Ma avastasin peagi, mis toimib, mis mitte. Vältides enda surumist ja sobitamist teatud kindlasse traditsiooni, noppisin enda jaoks sobivat, seda, mis andis mulle kõige enam jõudu. Üksildase nõia tee võimaldas mul areneda isiklikus tempos, ilma igasuguste piiranguteta, ning pühitseda end siis, kui ma sügaval sisimas teadsin, et olen selleks valmis.

Ma julgustan kõiki nõidu läbi viima samasuguseid uurimusi ja otsima enda jaoks õiget. Just seepärast ei pühitseta selles traditsioonis kedagi enne, kui ta on õppinud vähemalt aasta ja ühe päeva. Tee endale selgeks, kas sul on asjasse usku ning kumb sulle paremini sobib, kas koveniga liitumine või üksildase nõia tee.

Üksildase nõia elu ei tähenda pidevat üksiolekut. Ma olen saanud parima mõlemast maailmast – tugeva, kaasahaarava üksildase nõia praktika, mida võin teistega jagada raamatute, telesaadete, seminaride ja õpitubade kaudu.

Mind on kutsutud kovenitesse ja suurtele kokkutulekutele – mulle meeldib suhtlemine ja see, kuidas me koondatud energiat ühise eesmärgi nimel teele saadame. Nõidade tee järgimiseks on väga palju võimalusi, mis on ühtaegu nii meie tugevuseks kui ka nõrkuseks.

See, et meie praktikas on palju vabadust, ning asjaolu, et Jumalanna juurde viib mitmeid teid, lubab meil olla paindlikud ja kohaneda muutuva aja nõudmistega. Erinevalt paindumatutest religioonidest, näiteks kristlusest, ei välista me kellegi täit osalust ja preestriks või preestrinnaks saamist, hoolimata sellest, kas nad on hetero- või homoseksuaalsed, abielus või vallalised, mehed või naised. Sallivus ja respekt erinevuste suhtes on ilmselt üheks peamiseks põhjuseks, miks meie liikmeskond kasvab, samal ajal kui teised religioonid liikmeid kaotavad.

Samas võib see mitmekesisus kahju teha mõnedele vanematele traditsioonidele, mis väidavad, et vaid nende puhul on tegemist tõelise nõiakunstiga, kuna kõik muu on lihtsalt new age. Sellist arvamust kohtab sageli nende nõidade seas, kelle pärimusliin pole katkenud. Kostab nurinat ka selle üle, et liiga palju tõstetakse esile Jumalannat, moonutades algset ideed Jumalast ja Jumalannast. Ma olen veendunud, et selline suhtumine on fundamentalism, millel pole orgaaniliselt arenevas paganluses kohta. Senikaua, kuni praktiseerijad vaimse õpetuse tähtsaimaid põhimõtteid järgivad ja enda elu maagia jõul muudavad, pole nimesilte tarvis.

Praegu kasvavad meie liikmete read kiiremini kui kunagi varem. Viimase Austraalia rahvaloenduse andmetel peab ennast paganaks üks protsent rahvastikust, kuid usutakse, et see arv võib tegelikkuses kõrgem olla, sest suur osa paganatest ei söanda seniajani „kapist välja tulla”. Wicca on kõige kiiremini kasvav vaimne praktika USA-s ja Suurbritannias. Ainuüksi USA-s tunnistab üle miljoni inimese oma religiooniks wicca. 

Rühmitusena on meie laienemispüüdlused ja suhtlemisviisid vilja kandnud. Google’i otsingumootor internetis annab tunnistust meie ülisuurest esindatusest veebis ja sellest, kui hästi on kõikvõimalikud nõiad kogu maailmas organiseerunud. Raamatud, näiteks minu esimene raamat „Nõid töötoas” (Witch in the Boardroom), mis räägib äri, karjääri ja nõidade tee omavahelistest seostest, poleks leidnud arvestatavat turgu ja tähelepanu, kui seda ei oleks kajastatud mitmetes tuntud finantsalastes väljaannetes. Viimaks oleme saavutamas edu, näidates, et iidsed põhimõtted võivad kasu tuua ka tänapäeval – olgu kabinetis või magamistoas.